96. Primátorky Zentiva
3.6.2009
Ve středu 3.6. se uskutečnila za velkého zájmu novinářů tisková konferenced k 96. ročníku Primátorek. Letošní Primátorky Zentiva připadají na víkend 6. a 7. června 2009, finálové jízdy jsou na programu tradičně v neděli od desáté hodiny. Stejně jako v loňském roce zůstává cíloviště na pravém vltavském břehu, mezi Palackého a Železničním mostem.
V samotném primátorském závodě osmiveslic se v posádce Dukly Praha představí legendární Václav Chalupa, který své první Primátorky jel už v roce 1985. „Tehdy jsem byl junior, jezdil jsem na skifu a ani jsem nepostoupil z rozjížděk,“ vzpomíná Chalupa. Ted už nic z toho neplatí – je ověnčený úspěchy, skif dávno opustil a Primátorky pojede jako jeden z členů devítihlavé osmiveslice. „Věřím, že se nám v letošním roce postaví dobrá konkurence a závod bude dramatický. Ale osobně věřím, že zase bude nejúspěšnější naše osma.“
Miroslavu Knapkovou, která se stala tváří 96. Primátorek Zentiva, uvidí diváci hned ve dvou disciplínách – v ženské osmě a také na skifu. „Moc se těším,“ říká Miroslava Knapková. „V minulosti jsem si už dva závody najednou vyzkoušela a dá se to zvládnout. Primátorky jsou určitě nejkrásnějším domácím závodem.“
Ondřej Synek, u něhož se spekulovalo o možnosti startovat v rámci osmy Dukly, nakonec zůstane věrný skifu v rámci 110 ročníku jarního skulerského závodu Rosslera -Ořovského.„Primátorek se účastním každoročně, pro nás veslaře je to otázkou jakési sportovní cti. Letos budu startovat na svém novém oranžovém skifu, moc se těším,“ říká Synek.
V sobotu začínají rozjížďky v 8:30, v neděli je začátek finálových jízd v 10:00, start osem mužů o Primátorský štít je ve 12:00 hodin.
Česká televize vysílá záznam finálových jízd na programu v neděli večer v 19:40 na programu ČT 4 Sport.
Doprovodný program letošních Primátorek je pestřejší než v minulosti a není soustředěn jen na samotné veslařské závody.
Od 30. května do 5. června si mohou všichni zájemci v rámci expozice v Obchodním centru Chodov na Praze 11 na trenažérech vyzkoušet , jak chutná veslařský sport a přitom neriskovat, že se namočí. Na trenažérech si mohou proti sobě zazávodit dvojice a na obrazovce sledovat, jak si aktuálně na dvousetmetrové trati stojí ve srovnání se soupeřem.
V rámci expozice v Obchodním centru Chodov se ve čtvrtek 4. června od 17.00 koná exhibiční jízda na trenažérech a autogramiáda s Miroslavou Knapkovou a Václavem Chalupou.
Největším „trhákem“ doprovodného programu jsou bezesporu Noční Primátorky, které se konají vpředvečer finálových jízd. V pro veslaře nezvyklém čase, krátce před jednadvacátou hodinou, na Vltavu vyrazí osvětlené lodě pěti pražských klubů a budou se pohybovat v okolí Střeleckého ostrova, Novotného lávky a Smetanova nábřeží.
Týden Primátorek v Praze neskončí s posledním nedělním závodem v pravé poledne, ale v Muzeu pražského vodárenství, které je součástí Podolské vodárny. Muzeum je otevřeno jen dvakrát do roka a jeho provozovatel, společnost Pražské vodovody a kanalizace a.s., zpřístupní expozice exkluzivně pro fanoušky Primátorek v sobotu od 11.00 do 16.30 a v neděli od 13.00 do 16.30.
Pořadatelem Primátorek jsou pražské veslařské kluby TJ Bohemians, VK Blesk, ČVK Praha, VK Slavia Praha a VK Smíchov, které se v pořádání závodu pravidelně střídají. V letošním roce připadlo pořadatelství na TJ Bohemians.
„Je to pro nás velká čest,“ říká Petr Šveňha, předseda TJ Bohemians. „Primátorky co nevidět oslaví sto let své existence, což je významné jubileum nejenom pro veslařskou veřejnost. U nás, ale ani ve světě, není mnoho sportovních událostí, jež se mohou pochlubit takovouto historií.“
Primátorky letos získaly nového marketingového partnera, kterým se stala Agentura Mather Activation, člen komunikační skupiny Mather. Smlouva byla podepsána na čtyři roky s opcí.
„Primátorky mají velký potenciál stát se jednou z nejdůležitějších akcí českého sportovního kalendáře. Naším cílem je přispět k jejich modernizaci, zvýšení prestiže a marketingové hodnoty. Chceme, aby se Primátorky staly společenskou událostí po vzoru slavného anglického závodu Oxford-Cambridge, a byly celotýdenní sportovně-kulturní akcí s vyvrcholením na Vltavě,“ řekl Marek Tesař, Managing Director agentury Mather Activation.
„Primátorky jsou klenotem veslařského sportu s téměř stoletou tradicí. Věříme, že do druhé stovky své existence bude tento klenot vstupovat nablýskaný, a proto jsme se rozhodli pro spolupráci s agenturou Mather Activation. Víme, jak velký kus práce udělali u Jizerské 50, a jsem si jistý, že naše spolupráce bude velmi úspěšná,“ uvedl Jiří Kejval, předseda Českého veslařského svazu.
Agentura Mather Activation se dlouhodobě profiluje v oblasti sportovního marketingu. Je partnerem závodu v běhu na lyžích Patria Direct Jizerská 50 i jeho letní varianty na kolech, organizuje vlastní seriál běžeckých závodů SkiTour a realizuje další projekty ve sportovním prostředí.
Z tiskové zprávy.